Velkommen til min blog

Velkommen.
Dejligt at du kiggede forbi. Håber du vil synes det er interessant at følge med i skabelsen af min drømmehave. Giv gerne din mening til kende med en kommentar.

mandag den 14. april 2014

Mere surbund

Mit sidste indlæg handlede om mine rhododendron i surbundsbedet, men i surbundsbedet er der altså også andre skønne planter. Jeg har bl.a. nogle forskellige trillium, primula, tudseliljer, fireblad m.m.

Her kommer lige en lille kavalkade af det der pipler frem i surbundsbedet lige nu:












Igen har jeg problemer med navnene. Er jeg da den eneste for hvem de små pinde med plantenavne forsvinder sporløst i løbet af vinteren, eller også ender de et helt andet sted end der hvor de hørte til.

Når jeg køber en plante bilder jeg mig ind at jeg kan huske navnet, men ak, når der er gået nogle uger, måneder eller en hel vinter, så må jeg sande, at hovedparten af navnene er glemt.....

2 kommentarer:

  1. Det lyder helt bekendt, mine skilte bliver også væk, navnene ligeså efter et par uger. Der er godt nok gang i dine trillium, hvor gamle er de? Mine bredder sig ikke nær så meget endnu, men jeg håber, det kommer.
    God påske

    SvarSlet
  2. Hej med dig og i, der allerede har kommenteret billederne. Jeg bliver helt glad ved at høre, i unge heller ikke kan huske navnene på de forskellige planter. Jeg er også meget glad for mit surbundsbed og fylder hele tiden på af forskellige planter og løg. I mit surbundsbed er der noget der blomstrer fra Vintergækkerne begynder til frosten tager de sidste hortensiablomster og, så er der ikke så meget at gøre der.
    Kærlige tanker fra
    Bibi fra Almind

    SvarSlet