Velkommen til min blog

Velkommen.
Dejligt at du kiggede forbi. Håber du vil synes det er interessant at følge med i skabelsen af min drømmehave. Giv gerne din mening til kende med en kommentar.

mandag den 21. april 2014

Liv i højbedene

Indtil videre har mine højbede mest været brugt til opbevaring af stauder m.m. men i år skal det være anderledes. Jeg har fået flyttet den sidste staude ud i bedene, så nu er der plads til lidt nyttehave.

I det første højbed har jeg sået grøntsager: pluksalat, icebergsalat, rucula, gulerødder og radiser.
Der står også nogle akelejer som jeg såede sidste år og de får lov at blive indtil jeg kan se hvilken farve de får, så kommer de ud i bedene, hvor de nu passer ind farvemæssigt.

I det midterste højbed er der krydderurter og en rabarber. Og så har jeg sat kartofler i den sidste halvdel.

Det sidste højbed er fyldt op af jordbærplanter, så jeg håber vi får en masse dejlige jordbær i år.



4 kommentarer:

  1. Hej Dorthe Hvilken dejlig køkkenhave, hvor ser det bare godt ud! Skønt sådan bare kunne gå ud og forsyne sig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina
      Tak skal du have. Jeg glæder mig til at kunne høste grøntsagerne til sommer :-)

      Slet
  2. Hej Dorthe.Ja !!! der er ikke noget bedre end egen produktion af grøntsager.
    Og fint med højbede..........de ligner mine.
    God dag Jette

    SvarSlet
  3. Det bliver skønt med friske grøntsager, de smager bare meget bedre :-)

    SvarSlet